Az Adománybolt Alapítványunk egyik forrásteremtési eszköze, bevételét 100%-ban az Alapító okiratunkban meghatározott közhasznú célokra, azaz állami gondoskodásban élő gyerekeket támogató programjaink finanszírozására használjuk fel. A termékek mindegyike valamelyik programunkhoz kötődő, beszerzésük illetve elkészítésük során törekszünk költségeink minimalizálására. Ebben segítenek partnereink, a szállítás terheit például a DPD Futárszolgálat vállalta magára támogatásként.
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Világszép Alapítvány (a továbbiakban: Alapítvány) weblapján (https://vilagszepalapitvany.hu) működő Adománybolt internetes felület (a továbbiakban Adománybolt) használatának feltételeit tartalmazza. Az ÁSZF mindenkor hatályos tartalma szerint kiterjed mindazon természetes személyekre (a továbbiakban: Felhasználó), akik az Adományboltot használják, és ott a következő tevékenységet végzik: adományt fizetnek és ehhez kapcsolódóan ajándéktárgyat választanak illetve rendelnek (a továbbiakban: Megrendelés). Az Alapítvány nem köt szerződést kiskorúakkal. Felhasználó az ÁSZF elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
Jelen dokumentum nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik. Az Adománybolt működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő, és az ÁSZF-ben nem szabályozott egyéb kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésre.
A jelen Szabályzat 2021. november 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad.
- Az Adománybolt működtetőjének adatai:
Neve: Világszép Alapítvány
Székhelye: 8229 Paloznak, Zrínyi utca 16.
Levelezési címe: 1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 18.
Adószáma: 18146145-2-19
Nyilvántartási szám: 19-01-0001591
Alapítás ideje: 2010. augusztus 23.
Nyilvántartásba vételről rendelkező határozat száma: Pk.60138/2010/6/I
Közhasznúságról rendelkező határozat száma: 8.Pk.60.138/2010/12.
Közhasznúság bejegyzésének ideje: 2014. október 10.
Bankszámlaszám HUF: 11600006-00000000-81491836 (Erste Bank)
Elektronikus levelezési címe: alapitvany@vilagszepalapitvany.hu
Telefonszáma: +36706783939
- Alapvető rendelkezések:
- Alapítvány jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, mely módosításokat azok hatályba lépése előtt két héttel a weboldalán tesz közzé. A módosítás nem vonatkozhat az előzőkben megfogalmazott, a már biztosított adományok felhasználására, a felhasználás célja nem módosítható.
- Felhasználó, amennyiben belép az Adománybolt weboldalra, azt használja, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója az Adományboltnak – az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult az Adománybolt használatára, tartalmának megtekintésére.
- Az adományozott összeg az adomány természete miatt nem követelhető vissza. Amennyiben az adományozásért cserében választott ajándékkal szemben minőségi probléma merül fel, úgy annak cseréjéről Alapítvány gondoskodik.
- A Civiltörvény (2011. évi CLXXV.) szerint az Adomány a civil szervezetnek – létesítő okiratban rögzített céljaira – ellenszolgáltatás nélkül juttatott eszköz, illetve nyújtott szolgáltatás. A 350/2011. (XII. 30.) Kormányrendelet 6. § szerint adomány juttatása esetén nem minősül ellenszolgáltatásnak a juttatáskor az adományozott által adott dolog vagy szolgáltatás, melynek értéke nem haladja meg a mindenkori minimálbér 25 százalékát. Ezen felhatalmazások alapján biztosítjuk azt, hogy a felajánlott összegért cserében támogatóink ajándékot választhassanak maguknak. A szabályozásnak megfelelve az Adományboltban így adományozható maximális összeg jelenleg 40.000 Ft.
- Alapítvány fenntart magának minden jogot az Adománybolt weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos az Adományboltban megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és felhasználása az Alapítvány írásos hozzájárulása nélkül.
- Az ajándékkosár összeállítása, a Megrendelés lezárása
- Felhasználónak lehetősége van eldönteni, hogy az általa felajánlott adományért cserébe milyen ajándékot illetve ajándékokat választ. Felhasználó az Adományboltban, a menürendszer segítségével való böngészés során választhatja ki a kívánt ajándékokat. Felhasználó az egyes ajándékokra kattintva megtekintheti azok bővebb ismertetőjét. Választását a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával jelzi, amivel a választott ajándékot egy virtuális ajándékkosárba helyezi. A kosárba helyezés önmagában nem minősül Megrendelésnek, tehát a kosárba helyezés nem jelenti azt, hogy a Felhasználó a kosárba helyezett ajándékokat megrendelte. A különböző méretekben készülő ruhaneműk esetében a választott méret megadására a pénztár oldalon, a megjegyzés rovatba van lehetőség.
- Felhasználó a Kosár ikonra kattintva találja meg a folyamat során az ajándékkosárba helyezett termékeket illetve szolgáltatásokat, valamint az így választott adomány teljes összegét. Felhasználó a Kosárban ellenőrizheti a fizetendő adomány összegét, az ajándékkosár összeállításának helyességét. Az adomány összegét, amely az ajándékkosárba helyezett ajándéktárgyak kiszállításához szükségesek a kosár automatikusan számítja.
- A Kosár felületen az ajándékok a kosárból tetszőlegesen eltávolíthatók, illetve darabszámuk módosítható. További böngészés útján a Kosárhoz újabb termékek is adhatók. A termék kosárból való eltávolítása a kosárba helyezett termékre vonatkozó sor elején található, piros keresztet ábrázoló szimbólumra kattintással, vagy a darabszám nullára való módosításával történik. A darabszám módosítása a kosárba helyezett termékre vonatkozó sorban a kívánt darabszám értelemszerű megadásával vagy le/föl nyilakkal, majd a Kosár frissítése gombra kattintással történik.
- Amennyiben Felhasználó megfelelőnek tartja az ajándékkosárban elhelyezett ajándékok mennyiségét, leellenőrizte az adomány összegét, és úgy dönt, hogy szeretné lezárni az ajándékrendelést, akkor a “Tovább a Pénztárhoz” gombra kattintva léphet a fizetési és szállítási információkat tartalmazó Pénztár felületre.
- Felhasználó a Pénztár felületen legördülő menüben választhat a házhozszállítás, vagy az Alapítvány telephelyén történő személyes átvétel között. A személyes átvétel választása esetén az Alapítvány munkatársai felveszik a kapcsolatot a Felhasználóval, és egyeztetnek egy időpontot a termékek átvételére.
- Felhasználó a kosárban szereplő adomány összegét többek között a fizetési és szállítási felületen bankkártyával tudja kifizetni. Az online bankkártyás fizetések a SimplePay rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok az Adományboltot működtető Alapítványhoz nem jutnak el, így azokat az Alapítvány semmilyen módon nem rögzíti, azok nem jutnak a tudomására. Online bankkártyás fizetés esetén a fizetéshez használható bankkártya típusok az Adományboltban a választható fizetési módok közül az online bankkártyás fizetési módnál feltüntetésre kerülnek. Bankkártyás fizetés esetén Alapítvány nem tárolja Felhasználó bankkártya adatait, erre kizárólag a Simple Pay felület üzemeltetőjének van lehetősége.
- A fizetési és szállítási felületen lehetőség van az adomány átutalással történő megfizetésére is. Ez esetben az átutalás beérkezését követően küldünk a megrendelésről visszaigazolást, és kezdjük el a termékek feladását.
- Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt van lehetősége. Kosár tartalma azonban már nem módosítható, de a böngészőnek azzal a gombjával, amellyel az előzmények felé eggyel vissza lehet lépni, a Felhasználó visszajuthat az „Kosár” felületre, ahol a Felhasználó végrehajthatja a kívánt módosításokat a Kosár tartalma tekintetében.
- A Pénztár felületen Felhasználó „Megjegyzést” intézhet az Alapítványhoz. Ez a megjegyzés azonban – a ruhaneműk méretének kivételével – automatikusan nem válik a később létrejövő Megrendelés kötelező tartalmává, a megjegyzésből eredően Alapítvány számára többletkötelezettségek nem származhatnak, a megjegyzésben foglaltak nem szolgálhatnak alapul kártérítési vagy bármely más igény Alapítvány szembeni előterjesztésének, érvényesítésének, továbbá a megjegyzésben foglaltak a Megrendelés létrejötte esetén sem minősülnek az Alapítvány által elfogadottnak, vagy az Alapítványra nézve kötelező érvényűnek.
- A Megrendelés véglegesítése a „Megrendelés elküldése” gombra történő kattintással lehetséges. A Megrendelés véglegesítés előtt Felhasználónak a fizetési és szállítási felületen nyilatkoznia kell arról, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit, valamint az Adatvédelmi Nyilatkozat tartalmát magára nézve kötelezőnek elfogadja. Ezt a nyilatkozatot a Felhasználó úgy teheti meg, hogy a fizetési és szállítási felületen az Adatkezelési tájékoztató elfogadásáról szóló szövegrészek („Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat” ill. „Elolvastam és elfogadom az Adatkezelési tájékoztatót ”) előtti rubrikát bejelöli. Az ÁSZF és az Adatvédelmi Nyilatkozat elfogadásáról szóló nyilatkozat szövege közvetlenül az ÁSZF-re és az Adatvédelmi Nyilatkozatra mutató linket tartalmaz, így a Felhasználó ezeket a linkeket használva is eljuthat az Alapítvány honlapján elhelyezett szövegekhez. Az ÁSZF és az Adatvédelmi Nyilatkozat elfogadása a Megrendelés elküldésének feltételét képezi.
- Az Adománybolt minden Megrendelésről e-mailes visszajelzést küld. Felhasználó a kiválasztott ajándék feladását követően automatikus e-mailt kap az ajándékrendelése beérkezéséről, majd a rendelés feldolgozását követően további emailt kap a Megrendelés feldolgozásáról.
- Alapítvány a Megrendelés teljesítését az adomány kifizetése után kezdi meg. A Megrendelések feldolgozása az adomány összegének bankszámlán történt jóváírását követő 15 munkanapon belül történik meg. A Megrendelés állapotának megváltozásáról Felhasználót emailben értesítjük.
- Az Adománybolt nincsen közvetlenül összekötve készletnyilvántartással. Amennyiben valamely termék nincs az Alapítvány rendelkezésére álló készleten, illetve csak kevesebb mennyiségben, mint amit a Felhasználó a kosarába tett, arról Alapítvány Felhasználót emailen vagy telefonon értesíti, és egyeztetést kezdeményez az ajándékkosár tartalmának esetleges módosításáról vagy a szállítás módosított időpontjáról.
- Amennyiben az Adományboltban a termékeknél vagy az áraknál hiba vagy hiányosság lép fel, Alapítvány fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatja Felhasználót az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a Megrendelést, ill. bármely félnek lehetősége van arra, hogy elálljon a szerződéstől.
- Az ajándékok átvétele, házhozszállítás
- Amennyiben Felhasználó a Megrendelés folyamán a házhozszállítást választja a „Házhozszállítás” gombra történő kattintással, úgy az ajándékkosárba helyezett termékeket a DPD futárszolgálat kézbesíti. Az ajándékok kiszállítását a DPD díjmentesen végzi, ezzel támogatva az Alapítvány munkáját.
- Az Alapítvány kizárólag Magyarország területére történő kiszállítással teljesít ajándékrendeléseket.
- Amennyibe Felhasználó a Megrendelés folyamán a személyes átvétel lehetőséget választja a „Személyes átvétel” gombra történő kattintással, úgy az ajándékokat a webshop@vilagszepalapitvany.hu e-mailcímen előre egyeztetett időpontban veheti át az Alapítvány 1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 18. címen található telephelyén.
- Ha az Alapítvány a Megrendelésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a kiválasztott ajándék nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a Felhasználót tájékoztatni, vele egyeztetést kezdeményezni.
- Amennyiben az Alapítvány az általa vállalt szállítási határidőt nem tudja betartani, úgy erről elektronikus üzenetben tájékoztatja a Felhasználót. Amennyiben a Felhasználó a teljesítést a szállításban várható késedelemre tekintettel nem kívánja, úgy elállhat a Megrendeléstől az Alapítványnak postai úton vagy elektronikus üzenetben megküldött nyilatkozatával. A kifizetett adomány összege ebben az esetben sem fizethető vissza.
- Amennyiben az ajándékról a felbontás során, a kézbesítést végző személy (futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az ajándék átvételét megelőzően keletkezett, az ajándék visszavételét, illetve cseréjét azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
- Megrendelés módosítása, törlése
- A Megrendelés lezárásakor Felhasználó felé azonnal értesítést küld az Adománybolt szoftvere. Ez az értesítés nem minősül az Alapítvány és a Felhasználó között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a Felhasználónak, hogy adományozási szándékát és ajándékrendelési igényét a rendszer regisztrálta és továbbította az Alapítvány illetékes munkatársa felé.
- Alapítvány a rendelés futárszolgálatnak történő átadásáig megadja a lehetőséget a Felhasználónak a rendelése módosításra e-mailben a webshop@vilagszepalapitvany.hu oldalon.
VII. Vegyes Rendelkezések
- Ha Felhasználó ajándékot helyezett a kosarába, azonban anélkül hagyja el az Adományboltot, hogy a kosárban lévő termékekre vonatkozóan a Megrendelést befejezte volna, a kosár az Adománybolt elhagyását követően automatikusan kiürítésre kerül.
- Alapítvány szállítási kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
- Jelen ÁSZF-ben az Alapítvány törekszik arra, hogy az Adománybolt használatához, illetve a Megrendelés technikai lépéseit illetően minden részletre kiterjedő tájékoztatást nyújtson. Amennyiben esetlegesen jelen ÁSZF mégsem tartalmazná a technikai lépesek valamely részletét, úgy az Adománybolt értelemszerű használatával, illetve az ott elérhető egyéb tájékoztatások alapján ezek megismerhetővé válnak.
- Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
- Alapítvány és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni, a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve a hatásköri szabályok figyelembe vételével a Fővárosi Törvényszék kizárólagos illetékességét.
VIII. Panaszkezelés rendje
- Az Adománybolt célja, hogy valamennyi Megrendelést megfelelő minőségben, a Felhasználó teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van az Adománybolt használatával vagy az ajándék rendelés teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
- Az írásbeli panaszt Alapítvány 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
- A panaszkezelés egyéb szabályait az Alapítvány Panaszkezelési Szabályzata tartalmazza, mely a weboldalról tölthető le.